SEO to sposób na zwiększenie liczby odwiedzających Twoją witrynę poprzez poprawę jej pozycji w wyszukiwarkach.
Może to wymagać czasu i wysiłku, ale jest tego warte ze względu na potencjalne nagrody. Jeśli włożysz wystarczająco dużo pracy, możesz zająć pierwsze miejsce pod kątem wartościowych słów kluczowych, które są istotne dla Twojej firmy, co oznacza większy ruch i więcej konwersji.
Kluczem jest wiedza o najlepszych taktykach SEO, dlatego w tym artykule wymieniono kilka powodów, dla których warto zainwestować w SEO.
Co to jest SEO
SEO, czyli Search Engine Optimization to proces poprawiania pozycji Twojej witryny w wyszukiwarkach, takich jak Google, Yahoo! i Bing. SEO można wykonać za pomocą wielu różnych taktyk, w tym budowania linków, badania słów kluczowych, optymalizacji witryny i marketingu w mediach społecznościowych. Ostatecznym celem jest uzyskanie wyższej pozycji w rankingu SERPS, aby więcej osób odwiedziło Twoją witrynę. SEO wymaga czasu i wysiłku, ale warto, ponieważ możesz mieć wyższą pozycję w rankingu cennych słów kluczowych związanych z Twoją firmą, co oznacza większy ruch i konwersje
Dlaczego SEO jest ważne
SEO jest ważne, ponieważ pomaga ludziom znaleźć Twoje treści. Jeśli prowadzisz małą firmę, jest to ważne z dwóch powodów: ludzie nie mogą znaleźć Twojego produktu, jeśli o nim nie wiedzą, a im więcej osób odwiedza Twoją witrynę, tym większe prawdopodobieństwo, że przekształcisz ich w klientów.
Wiele osób uważa, że SEO jest trudne do zrobienia, ale tak naprawdę nie jest, jeśli wiesz, jak to zrobić. To naprawdę zajmuje tylko kilka minut, aby znaleźć dobre słowa kluczowe dla Twojej witryny, a następnie umieścić je we właściwym miejscu – ale zrobienie tego właściwie zajmie trochę czasu.
Istnieją również wtyczki do WordPressa, które pomagają w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek bez konieczności wykonywania jakiejkolwiek pracy z Twojej strony. Jedną z wtyczek, które lubię, jest Yoast SEO, ponieważ ma wiele funkcji, których możesz użyć, aby Twoja witryna była bardziej przyjazna dla wyszukiwarek.
Jeśli szukasz profesjonalnej usługi, są firmy, które zajmują się pozycjonowaniem stron i będą w stanie udzielić konkretnych porad, jak zoptymalizować Twoją witrynę. W tym artykule przedstawię kilka dobrych miejsc https://tomaszramotowski.pl/pozycjonowanie-katowice/, od których należy zacząć badanie słów kluczowych, a następnie omówię szczegółowo, w jaki sposób optymalizuję własne witryny, aby uzyskać jak najlepsze wyniki.
Jak to zrobić
Najlepiej zacząć od wykonania kilku ćwiczeń związanych z badaniem słów kluczowych. Użyj narzędzi takich jak Google Adwords, Planer słów kluczowych i narzędzie propozycji słów kluczowych Moz, aby dowiedzieć się, jakie słowa są popularne w Twojej niszy, a następnie utwórz listę 10-20 powiązanych słów kluczowych.
Jednym ze sposobów, aby to zrobić, jest skorzystanie z następującego przykładu: Załóżmy, że Twoja witryna dotyczy „importowania towarów z Europy”. Chciałbyś wpisać „importowanie towarów” w pasku wyszukiwania Google, który pokaże Ci frazy, które są powiązane i popularne w Google. Następnie upewnij się, że wszystkie te słowa lub wyrażenia pojawiają się w Twoich treściach, aby ludzie wiedzieli, kiedy to zobaczą, że oferujesz tego typu usługi. Pomaga to w budowaniu reputacji online i optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO).
Teraz, gdy znasz już swoje frazy kluczowe, nadszedł czas, aby umieścić je we właściwych miejscach.
Po pierwsze, chcesz się upewnić, że na stronie głównej Twojej witryny znajdują się określone słowa kluczowe. Nie potrzebujesz dużo; wystarczy pięć lub sześć. To robi dwie rzeczy: po pierwsze, informuje ludzi z góry, co sprzedajesz. Po drugie, daje wyszukiwarkom wyobrażenie o tym, o czym jest Twoja witryna, aby mogły ją polecić w wynikach wyszukiwania dla podobnych wyszukiwań. Oto przykład tego, jak to zrobiłem na moim blogu podróżniczym:
Chcesz również używać słów kluczowych w dowolnych napisach lub nagłówkach, które tworzysz wokół swojej witryny – gdziekolwiek jest tag H2 lub nagłówek, ważne jest, aby uwzględnić słowa kluczowe. Wyszukiwarki zidentyfikują te nagłówki i umieszczą je w indeksie Twojej witryny – więc bądź kreatywny dzięki nagłówkom na swojej stronie!
Następnie upewnij się, że masz co najmniej jeden obraz z tagami alt bogatymi w słowa kluczowe. Nie jest to tak ważne w przypadku stron takich jak strony produktów, ale jest korzystne w przypadku obrazów postów na blogu — ludzie zwykle używają obrazów tylko wtedy, gdy czytają treści na określony temat.
Nagrody za zrobienie tego dobrze
Nie chodzi jednak tylko o optymalizację pod kątem wyszukiwarek; chodzi również o branding. Gdy użytkownicy zobaczą Twoją witrynę w wynikach wyszukiwania, od razu będą wiedzieć, o co Ci chodzi. Będą też bardziej skłonni kliknąć Twoją witrynę i pozostać, jeśli używają słów kluczowych, które ich interesują. Na przykład, pozwól, że pokażę korzyści płynące z poważnego potraktowania tego dla mojej własnej firmy:
1) Kiedy piszę posty na blogu, zawsze staram się umieszczać słowa kluczowe, które będą pasować do tego, o czym mówię, jednocześnie przestrzegając wytycznych Google dotyczących dopuszczania słów na stronie. Dzieje się tak, ponieważ Google nie chce artykułów zaśmieconych bełkotami, takimi jak „bestbuyadirectoryonline” – zamiast tego chce dobrze napisanej treści, która jest istotna.
Co oznacza, że masz większe szanse na uzyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, co jest lepsze dla marki i prowadzi do większej sprzedaży.
2) Kiedy ludzie czytają moje artykuły, staram się stworzyć coś, co będą mogli czytać od początku do końca. Uwzględniając słowa kluczowe, robię dwie rzeczy: po pierwsze, tworzę nagłówki, które będą miały sens, gdy ktoś inny wpisze te słowa w wyszukiwarkę Google. Po drugie, używając słów kluczowych w sposób naturalny w moim pisaniu (ale uważając, aby nie przesadzić), jak wspomniano powyżej, pomogę w SEO i optymalizacji pod kątem wyszukiwarek https://tomaszramotowski.pl/pozycjonowanie-poznan/.
3) Ludzie będą udostępniać treści, jeśli znajdą w nich wartość – ale najpierw potrzebujesz obserwujących! Włączenie docelowych fraz kluczowych na początku postu pomoże w udostępnianiu społecznościowym i wyszukiwaniu.
SEO nie jest łatwe, zwłaszcza jeśli uczysz się tego po raz pierwszy . Ciężko pracowałem, aby dowiedzieć się, co działa, aby uzyskać wyniki; na przykład strony z mojego bloga podróżniczego pojawiają się przed 1 milionem osób każdego miesiąca dzięki dobrym praktykom SEO! Moja firma pojawia się również dość wysoko na liście, gdy ktoś wpisze w Google „kupuj europejskie samochody” – mimo że większość naszej działalności pochodzi z usług, takich jak wysyłka i naprawa samochodów.