Konwersją mianuje się przewidywaną odpowiedź interesanta, którą wywołało praktyczne przedsięwzięcie weryfikujące ruch do stronicy. Zoptymalizowanie faktora konwersji jest naturalnie koniecznością. Ogromnie prosto zdołamy obliczyć efektywność prywatnych czynności marketingowych jako, że wskaźnik konwersji to liczba transakcji przypadająca na ilość odwiedzin. Ogromnie istotne jawi się skonstatowanie zamysłu swoich działań jako że każde przedsięwzięcie ma najczęściej zupełnie inny cel konwersji. Jednego będzie interesować zakup świadczenia czy towaru, z kolei innego dysputa na chacie, względnie sprawienie, iż klient zostanie na domenie jak najdłużej korzystając z proponowanych funkcji. Jaka jest przyczyna, że osoby, które odwiedzają witrynę wskaźnik konwersji są zainteresowani opisywanym wytworem, jednakże bardzo sporadycznie taka wizyta wieńczy się nabytkiem? Okazuje się często, iż przy budowaniu koszyka wystąpiły kardynalne błędy, odstraszające klientów. Należy wykonać skrupulatną analizę procedury zakupu. Najpierw powinno się orzec w jakim stopniu koszyk jest przejrzysty w użytkowaniu. Potrzeba pozostawienia maila do newslettera umieją odstraszać możliwych konsumentów do pójścia dalej. Powinno się stworzyć opcję wyboru, na przykład za dodatkowe logowanie dodatkowy przywilej, który wciągnie użytkownika. W ten sposób jednostki zainteresowane momentalnym nabytkiem, no i smakosze rabatów zostaną usatysfakcjonowani. Sukcesywnym znaczącym faktorem jest estetyka wizualna stronicy z koszykiem, bo chaotyczny formularz z pewnością szkodzi zbywcy. Strona koszyka musi posiadać jedynie niezbędne funkcje oraz jednoznaczne dane potrzebne podczas procesu transakcji.